måndag 8 augusti 2022

”Bara” upploppet kvar

Dagens cykeltur.  Den var något att skriva hem om. Upptäckte punktering 1 när jag skulle lämna campingen. Fixade den, trodde jag. Men efter 500 m pös luften ur igen. Punktering 2. Jag hade ändå felsökt enligt konstens alla regler. 

Nu får någon annan ordna det åt mig tänkte jag och började traska (i regn) mot cykelaffären jag googlat som låg ca 6 km bort och som öppnade kl 9. Enligt Google iaf. I verkligheten var den inte öppen och ägaren svarade inte på mobilen. Jag fick helt enkelt felsöka igen och till slut kände jag en pyyyyyytteliten metalltråd som stack fram pyyyyyttelite. Men tillräckligt för att punktera slangarna. Problemet löst och dags att cykla. 

Förutom den extremt trevlige gränspolisen igår och tanten jag pratade med under lunchen idag har Kanada inte imponerat hittills. Vägrenarna på vägarna jag cyklat idag t ex är grus….det lämnar mig som cyklist att cykla på vägbanan med hopp om att motortrafiken visar hänsyn. Vilket de till stor del gjort, men ändå. 

Som sagt, ”bara” upploppet, 1020 km kvar att cykla ungefärligt efter dagens cykeltur. 19 dagar tills jag ska vara i NYC. I teorin en smal sak, men då gäller det såklart att håll sig på vägen, se till att cykeln är i stridsdugligt skick samt sköta mat, dryck och energiintag ordentligt så kroppen håller ihop. 

Mina ”plast-föräldrar” här i USA, Phil & Cathy, befinner sig just nu på USA-sidan av Erie-sjön som jag är på kanadensiska sidan av. En plan är att möta upp de en gång till innan jag viker av mot NYC. Andra planer finns också. We’ll see.

Plan 1 just nu är att jag vill ta mig tillbaka till USA så snart jag kan. Om inget annat kul uppenbarar sig. Vilket det haft en förmåga att göra under den här cykelturern hittills. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar