söndag 17 maj 2020

Tidsaspekter och lite skav

Att vara i rörelse över en längre tid, egentligen oavsett aktivitet och där intensiteten spelar en underordnad roll, ger en alltid erfarenheter att dra nytta av när det gäller ens kropp....och knopp.
Hur reagerar jag på arbete över en viss tid, kroppsligt och mentalt. 

Jag kan driva mig till någon form av gräns även under ett 45 minuter långt cykelpass, då reagerar kroppen på ett sätt.

Idag blev det en ”promenad”  på över 4 timmar. En helt annan ”cup of tea”.
Då kommer plötsligt andra parametrar in i bilden. Den akuta tröttheten är inte lika påtaglig, det nöter mer ut en, regnet kom o gick, det börjar skava lite på nåt ställe, jag var lite stel i en fotled, utsidan på knät kändes sista halvmilen och ryggen var även den lite stel. Hur reagerar jag på detta i knoppen? 
Det finns helt klart lärdomar att dra av en sån här strapats.

Spännande spännande när man tänker på att det slutgiltiga äventyret kommer vara ca 3 månader, på en plats långt hemifrån där man säkert kommer ha dagar när det ”skaver” lite i både kropp och knopp.

(Men, sätt mig på cykeln, ge mig en kall cola och en hög ved i slutet av dagen som bara väntar på att få tändas till en brasa så...)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar