tisdag 14 juni 2022

Topp-3 mest sceniska cykelturer. Någonsin!

Idag vankades det cykling med våra nyfunna vänner från. Colorado som också cyklar över USA. En annan rutt dock. Far, dotter och jag cyklade, frun och Veronika åkte campervan.

Dagens tur tog oss från Prairie City till Baker City. Över tre bergspass på över 5000 ft. (D v s ca 1500-1600 möh).      

Då jag cyklade min gravelcykel (dock utan all packning) och de hade snabba racercyklar tog jag mig friheten till en ”tjuvstart”. En tjuvstart som höll i sig hela dagen. Oops!

Upp till första passet var det ordentligt kallt men till slut rejält svettigt ändå men utför snöade det så då undrade man ju var det här skulle sluta. Servicebilen susade dessutom förbi precis som jag tog ett ”naturligt” stopp en bit från vägen på toppen. Moralen fick sig en törn.

Men sen gick dagen i dur. Två toppar kvar att besegra. Sol, medvind, starka ben o psyke, rejält med vägamat och SPEKTAKULÄRA vyer gjorde det till en fantastisk upplevelse. 

Rullade in i Baker City och näst intill direkt till bordet på en mexikansk restaurang och enchilada, Corona och därefter direkt till ett Air b’n’b-ställe vi delar med nyfunna Colorado-vännerna.  

 

 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar